sköna midsommar

Jaha, nehe. Om man skulle försöka summera helgen, som var en av de bättre på länge.

I torsdags for jag ju som jag skrivit tidigare till Jonte. Där vart det lite slöande och uppvilande inför vad som skulle komma att vara en hejdundrande bra midsommarferre.
Vi anlände till David en stund innan matchen. En match som kunde ha slutat bättre, vilket vi förtjänade. Men ödet ville annat. Efter det bar det av ut i strålande sol, där det skulle kläs midsommarstång som sedan skulle dansas kring. Jag var inte så delaktig i endera det ena eller andra. Men en eller ett par varv kring stången blev det allt.
Därefter var det dags för förtäring. Grillarna startades och jag fick agera någon form av grillmästare. Sen skulle Jonte ta över och då vart ju resultatet därefter. Det konstiga var ju att det som för mig, Jimmy och Fred tog en kvart att göra nämligen att lyckas skära köttstyckena i bitar. Endast tog några ynka skär i stycket för Jonte att ta sig igenom. Jag anar ugglor i mossen.

Ungefär vid den här tiden började det drälla in bil på bil fullastade med folk. Kan tippa på att vi var en 70-80 personer när det var som flest. Skönt att det inte urartade kan man tycka.
Efter mat och dryck vart det spelning ute på logen. Vet faktiskt inte riktigt vilka som stod för det, men några gamla klassiker drogs av.

Kvällen gick fort och framåt klockan 2 hade de flesta droppat av. Sängen vart ens bäste vän och de flesta somnade nog lyckliga.

Så kom lördag. På schemat stod hemmakväll i Sparre hos Far med sambo Ulla. Vi var ett glatt gäng. Jag visste att David och Elin hade firat midsommar i Flen kvällen innan. Så jag antog att de var kvar i byn. Ringde in dem, och efter lite pusslande med att hitta någon körduglig var även de med i sällskapet. Jättetrevlig kväll med många diskussioner om diverse värdsliga ting. Framåt 3 gick de flesta och lade sig.
Inte jag och David. Vi hade fullt upp med att snacka skit om allt och inget. Sedan kom vi på den brighta idén att börja ringa till halva telefonboken. Då var klocka närmare 5. Vill härmed be om ursäkt för den lilla incidenten. Roligt att så många var villiga att stanna kvar i luren och föra hyfsat vettiga samtal.

Så hölls det på fram till 7 taget. Då hade vi hunnit med en soluppgång också. Sedan somnade jag gott till tonerna av Marley på verandan.

Tack alla för den gångna helgen.

Lägger upp lite bilder som Malin lagt upp på FB.

 
Ljugarbänken ville            I den berömda puben.   Som sagt, ljugarbänken.
alla sitta på..


 Luktar det smör?    Nåt försök till dans.          Glada så.                 David, värden.


Grinar du för då?      Hej, hej!               Visit från Malmö.         Kan själv!
 
  Kiss, kiss.

Kommentarer
Postat av: Jompe

ja ni var ju i erat esse framåt 5. Det var ju nästan så att jag gick upp då för jag somnade ju vid 10 på lördagen :D

2009-06-23 @ 18:51:24
Postat av: Jimma

Ja.. Haha ofta du inte blir sur? Jag hade lagt på i örat och stängt av. Medans du håller god min och fortsätter snacka. Cred! Jag somnade på verandan vid sjusnåret :P

2009-06-23 @ 22:56:38
URL: http://dingjimworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0